Verschillen tussen rijk en arm

2 september 2017 - Paramaribo, Suriname

Vrijdag nam de man van onze mentor ons mee op tour naar de armste buurt en rijkste buurt van Paramaribo.

Erg geschokt door de grote verschillen hier. Het is hier echt van; of je hebt het goed of je hebt het heel slecht.
In de sloppenwijk genaamt "De goede verwachtingen" heb ik met pijn in me hart toe zitten kijken hoe kleine kindjes op blote voetjes op terrein grond aan het spelen waren met afval..
Water dat zo groen als ons gras is in nederland voor de krotten langs.. kinderen die afkoeling proberen te zoeken in afvalwater rivier van alle grote bedrijven bedrijven die nog geen eens 5minuten er vandaan staan..
Mensen die met alle materialen die ze hebben gevonden bij de afval dump een huisje/toilet/douch proberen te bouwen.
Complete families die in een krotje wonen waar misschien net 2 mensen normaal in kunnen leven.
Maar toch zwaaien ze allemaal vriendelijk naar je.. kindjes die toch met elkaar lachen en mama helpen met de was. De gezegde "geld maakt niet gelukkig" is hier de echte realiteit.
Een stukje grond krijgen van de overheid en zelf maar wat in elkaar knutselen.
Ivm met privacy niet alles kunnen fotograferen maar toch wat foto's kunnen maken om jullie een beeld te geven.

Tien minutjes rijden en je komt in de rijkste buurt van Paramaribo. (Ligt in het zuiden van Paramaribo)
Huizen zo groot als een kasteel. Gouden hekken, grote zwembaden ect.
Maar hier leven ze dus echt opzich zelf. Je buren zijn je buren maar daar heb je vrij weinig mee te maken, want ja, je hebt het druk met je eigen zaakjes..

Deze tour heeft me enorm veel indruk op me gemaakt.. en me het besef gegeven dat wij het in Nederland ernorm goed hebben..

Foto's staan in het album algemeen. Keep sharing your love!

1. Manouk:
    3 september 2017
    Echt bizar... ik wist ook niet dat dit in Suriname ook zo erg was. Mooi stukje geschreven Sha! X
  2. Richard, Helma, Sander en Carlijn:
    3 september 2017
    Indrukwekkend Shannon en super mooi en treffend geschreven. Wat mooi om te lezen hoe jij in staat bent naar de persoon achter de situatie te kijken. Wat een mooie kwaliteit!!
  3. Oma:
    3 september 2017
    Daar word je stil van Shannon dan waardeer je pas goed hoe goed het wij hier hebben. Hetzelfde hadden wij ook in Zuid Afrika en Thailand en de mensen bljjven lachen. Shannon veel plezier nog in je werk daar. Liefs Opa en Oma.
  4. Jos Nijssen:
    3 september 2017
    Het zet je wel aan het denken over de verschillen.
  5. Greetje Doldersum:
    7 september 2017
    Leuk om jouw stukjes te lezen. Ben je inmiddels al begonnen met je stage? En waar?