Dag 2

27 augustus 2017

Na dat we gister na de lange vlucht en nog ander half uur in de taxi in het huis kwamen besefte ik pas dat 4 maanden toch wel erg lang zijn..
Vind lastig om te wennen aan alle nieuwe dingen hier, maar toch geniet ik ook wel.
Deze week hebben de meiden en ik nog vakantie. Wel moeten er nog een aantal dingen geregeld worden voor het lang verblijf visum en gesprekje met mijn stage plaats.

Vandaag een rustig dagje gehad, boodschapjes in een grote (Chinese) supermarkt gedaan en lekker wezen ontspannen in onze tuin met zwembad.
Vanavond gaan we gezellig met zijn allen uit eten. En dan is de dag weer voorbij.
Ik mis Nederland om de veiligheid in het verkeer want het is echt een dikke gaos hier links rijden en rijden als of er geen regels bestaan.. maar de mensen zijn wel open en vriendelijk. Mensen in de supermarkt spreken je aan en vragen hoelang je al hier bent en wat je gaat doen, ze zijn dan ook oprecht geïnteresseerd. Ook horen we van alle kanten dat we hier moeten blijven met kerst en oud en nieuw.
De taxichauffeur van vanmiddag was erg leuk aan het vertellen over kerst en oud en nieuw. Ze hebben hier dus vanaf 24december tot 2 januari non-stop feest waar bij veel wordt gedanst en vuurwerk wordt afgestoken. (Wat in NL alleen de dag zelf mag )
Zo zie je maar weer dat elk cultuur en land van elkaar verschillen.

Tot snel

1. Lia:
    28 augustus 2017
    Wennen duurt ook wat langer dan een dag Shannon! Alles is anders aan de andere kant vd wereld. Bekijk het met verbazing en plezier. Komt echt goed als je straks met je stage ook een ritme krijgt! X
  2. Eline Beenders:
    28 augustus 2017
    Ach meisje, dat wennen gaat jou lukken. Geloof in jezelf en probeer zoveel mogelijk te genieten. Ik ben trots op je toppertje! X
  3. Alfred Bisschop:
    28 augustus 2017
    Leuk om je eerste blog te lezen, Shannon. Wij zijn Super trots op je. Maak er een mooie tijd van en wij zien je gauw in Suriname.
  4. Marjan:
    28 augustus 2017
    Ha die Sha! Houd dat vast "ik geniet ook".
    Wat leuk dat de mensen zo geinteresseerd zijn!
  5. Manouk:
    28 augustus 2017
    Super dat je de positieve dingen al ziet, zoals aardige mensen! Het verkeer probleem komt bekend voor, binnen de kortste keren ben je er onderdeel van en merk je de chaos niet meer!!
    Nu eerst lekker genieten van je weekje vakantie, je kan het topper. X