Dag 4

29 augustus 2017 - Paramaribo, Suriname

Wow.. dag 4 al..
Gisteren hebben we onze gehuurde fietsen opgehaald bij een organisatie Su 4 you, waar nw we natuurlijk weer terug moesten fietsen naar ons huis... Met een route kaart bij de hand als echte touristen poging gedaan om de weg terug te vinden, als we even stil stonden om te kijken waar we langs moesten kwamen er gelijk Surinamers aan om ons te helpen. Het verkeer is zo als jullie weten dramatisch hier maar de Surinamers zijn bekend met de Hollanders en houden daarom goed rekening met je, ze helpen je oversteken op een kruispunt (je fiets op de weg want fiets paden kennen ze niet hier) ect.
Al met al waren we blij ons huis te zien ! Missie geslaagd!!

Vanochtend langs de vermendelingen politie geweest om een stempel te krijgen op me visum.
Vandaag kennis gemaakt in het Lands hospitaal, (stage plek)
Met de gedachte dat ik op de afdelingen kinder en gynaecologie kwam. Helaas is dit nog niet zeker en hoor ik maandag pas welke afdelingen ik terecht kom. Met z'n allen hebben we de rest van de stage plekken ook bekeken. 2 meiden lopen stage op een kinderdagverblijf en de andere loopt stage in een verzorgingshuis en verpleeghuis.
Je kijkt je ogen uit naar de verschillen tussen Suriname en Nederland. Ondanks dat het allemaal erg primitief is maken ze er altijd wat gezellligs van! Surinamers doen alles met een lach!

We hebben ondertussen ook een supermarkt gevonden met allemaal Nederlands etenswaren. Wat ook anders hier is in de supermarkt is dat je kar voor je wordt uitgepakt en op de band wordt gezet en daarna allemaal netjes in een tasje of doosje.. ze willen het zelfs voor je naar de auto brengen!

Verder van de dagen hebben we vrij weinig gedaan, beetje zwemmen zonnen en pannen koeken gegeten.

Het is even wennen aan de warmte en de jetleg is verschrikkelijk. Ben tussen 4 en half 6 wakker en wordt al moe rond 3/4uur smiddags.. als het goed is, is dit na een week over.

Morgen staat op de planning White beach:

Het White beach Resort in Suriname is ideaal voor een dagje heerlijk ontspannen aan het water. Dit resort bevindt zich in Domburg, op slechts 45 minuten rijden van Paramaribo. White Beach staat er om bekend een breed scala aan recreatiemogelijkheden te bieden.

Op het opgespoten zandstrand van White Beach, gelegen aan de Suriname rivier vind je Caribische hutten en grote palmbomen. De aanblik is als die van een Caribisch eiland. Het enige waaraan je kunt zien dat je je toch echt in Suriname bevindt, is de kleur van het water: niet zeeblauw, maar tropisch bruin. De kleur van het water bij White Beach doet natuurlijk niets af aan het zwemgenot! Bovendien heb je een schitterend uitzicht op het Surinaamse regenwoud aan de andere zijde van de rivier.

Zwemmen in de Suriname rivier bij White Beach kan probleemloos; om ongewenste vissen buiten te houden, is er een groot net gespannen in de rivier. Achter het net is meer dan genoeg ruimte om het luieren op het strand af te wisselen met een verkoelende duik in het heerlijke water van White Beach.

Morgen avond zou ik er een paar leuke kiekjes posten!

Fijne dag! Kusjes en knuffels.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Alfred Bisschop:
    30 augustus 2017
    Yo. Dat klinkt goed allemaal. Ik krijg al zin om naar Suriname te komen!
  2. Joost:
    30 augustus 2017
    Kijk, een relaxed begin is een goed begin! Geniet ervan!